UEFA CHAMPIONS LEAGUE-STJERNERNE ANDRÉS INIESTA OG THIAGO SILVA ER NYE NISSAN AMBASSADØRER

Nissan har bekræftet, at midtbanespilleren fra Barcelona og det spanske landshold, Andrés Iniesta, og anføreren for det brasilianske landshold og Paris Saint-Germain, Thiago Silva, bliver mærkets første globale ambassadører i forbindelse med partnerskabet med UEFA Champions League.

 

Som to af Nissans nye populære frontfigurer vil Iniesta og Silva hjælpe den japanske bilproducent i kampagnen med præsentation af innovative tiltag, der kan forbedre oplevelsen for fodboldfans. De kommer til at spille en vigtig rolle i sæsonen 2014/2015. Og det hele starter med en fremtrædende rolle i Nissans nye UEFA Champions League-reklamekampagne, som får verdens premiere i forbindelse med live tv-dækningen af UEFA Super Cup den 12. august 2014.

 

"Nissan er rigtig glade for at byde Andrés og Thiago velkommen i Nissan familien som vores UEFA Champions League-ambassadører, og vi sætter stor pris på, at de får en stor rolle i vores helt nye, globale reklamekampagne", udtalte Bastien Schupp, som er Vice President, Marketing, Nissan Europe. "Som to af fodboldens største spillere, der tilsammen har vundet adskillige titler, vil Andrés og Thiago bidrage til Nissan med deres passion og entusiasme, og sammen vil vi kunne begejstre fansene".

 

Spillerne vil være med i en række tv-reklamer, hvor innovation er kodeordet - både på og udenfor banen, når det drejer sig om at vække begejstring hos både fodboldfans og bilelskere. Foruden reklamekampagnen vil Andrés Iniesta og Thiago Silva bidrage med en række personlige optrædener, match day-events, indlæg på de sociale medier etc.

 

Andrés Iniesta udtalte følgende: "Jeg er begejstret for at arbejde sammen med Nissan i forbindelse med deres partnerskab med UEFA Champions League. Jeg har været med til at vinde Champions League tre gange i min karriere, så den betyder noget helt særligt for mig. Og det kræver masser af hårdt arbejde og innovation at vinde turneringen. Den er en af verdens mest spændende turneringer, og jeg glæder mig til at dele oplevelserne med fansene".

 

Thiago Silva udtaler følgende: "Jeg er rigtig glad for at skulle arbejde sammen med Nissan i den kommende fodboldsæson. UEFA Champions League er en stor turnering med deltagelse af nogle af verdens bedste hold, spillere, trænere og innovatører. Dramaet uge efter uge - både på og udenfor banen - i løbet af en hel sæson skaber begejstring og giver fansene de store oplevelser, som de elsker".

 

Nissan er den officielle bilsponsor for UEFA Super Cup og UEFA Champions League, og aftalen løber i fire sæsoner fra sæsonen 2014/2015 til og med sæsonen 2017/2018. Som officiel partner vil Nissan være en del af Europas mest prestigefyldte fodboldturnering for klubhold med en række af mærkets eksklusive produkter og services.

 

Partnerskabet med UEFA Champions League er endnu et eksempel på Nissans tilknytning til og vækst inden for global sport, som i forvejen omfatter mærkets sponsoraftale i forbindelse med OL i Rio 2016, officiel sponsor for de olympiske hold fra Brasilien, Storbritannien, Columbia og Mexico  samt det paraolympiske hold fra Storbritannien, Africa Cup of Nations, NCAA Football, Canadian Football League og med sportsambassadører som OL-guldvinderne Usain Bolt og Sir Chris Hoy. Herudover corporate partner for Heisman Fonden/Heisman Trophy og den officielle globale bilpartner til City Football Group.