NISSAN ER BILBRANCHENS MEST FREMGANGSRIGE BRAND

  • Nissan går frem til en 49. plads i en Interbrand-undersøgelse. Det er en fremgang fra en placering som nr. 56 sidste år og nr. 90 i 2011.
  • Værdien af Nissan brandet stiger med 19 % til 9,082 milliarder $

YOKOHAMA, Japan (5. oktober 2015) – Nissan er ifølge Interbrand, som er verdens førende mærkerådgivningsagentur, blevet udnævnt til et af verdens mest værdifulde brands i 2015. I undersøgelsen Best Global Brands Study, som i dag er blevet offentliggjort af Interbrand, opnår Nissan en placering som nr. 49, hvilket skal ses i forhold til en placering som nr. 56 i 2014 og en placering som nr. 90 med en brandværdi på 3,819 milliarder $, da mærket første gang kom med på listen i 2011. Nissan er bilbranchens mest fremgangsrige brand i årets undersøgelse.

"Nissans hurtige fremgang på blot 5 år fra en plads som nr. 90 til den aktuelle 49. plads viser, at vi agerer rigtigt og engagerer os med kunderne samtidig med, at vi altid forbliver autentiske", udtalte Roel de Vries, Nissan Corporate Vice President og global chef for Marketing og Brand Strategy. "At vækste et globalt brand, som er begejstrende og innovativt, er en integreret del af vores koncerns succes". 

Undersøgelsen fremhævede styrken af Nissans engagement med aktuelle effektive sponsorater og tilbud om individualisering som drivkraften for brandets sundhed, og udnævnte igen Nissan som "Top Riser". Værdien af Nissan brandet blev estimeret til 9,082 milliarder $, hvilket er en stigning på 19 % i forhold til sidste års estimat på over 7,6 milliarder $.

Undersøgelsen anerkendte også Nissans arbejde med sponsorater, der når et yngre publikum – f.eks. UEFA Champions League med start i 2015 og "The Voice" på NBC. Undersøgelsen fremhævede også koncernens tilpasning og individualisering af produkter med henvisning til det nye US Juke Color Studio og de innovative nye ejerskabsplaner for LEAF-købere i Europa som relevante metoder til at interagere med nutidens købere. 

Best Global Brands Study er Interbrands årlige rapport vedrørende verdens mest værdifulde brands. Interbrands metode kigger på de igangværende investeringer og varetagelsen af brandet som et forretningsaktiv og tager samtidig højde for økonomiske præstationer, brandets rolle i købsbeslutningsprocessen samt brandets styrke. 

Hvis du vil se mere om Interbrands Best Global Brand Study 2015, kan du gå ind på:http://www.bestglobalbrands.com/